Jak se to dělalo

 

Úvodní strana

Letní tábory

Celotáborovky

Harry Potter

Famfrpál

Erby

Dopis

Škola čar a kouzel v Bradavicích

 Ředitel : Albus Brumbál

                 (nositel Merlinova řádu první třídy, Veliký čar.,

                 Nejvyšší divotvorce, Nejhlavnější hlavoun,

                 Mezinárodní sdružení kouzelníků)

 

  Vážená slečno ...

 

S potěšením Vám oznamujeme, že ve škole čar a kouzel v Bradavicích počítáme se studijním místem pro Vás

Školní rok začíná 29. června 2002 v 9,30 hodin.

 

Všichni žáci budou potřebovat - nezapomeňte si přivést:

Jednobarevný pracovní hábit (černý)

Jednobarevnou špičatou čapku - černou s kouzelnickými znaky

Kouzelnickou hůlku

Malý batůžek na kouzelnické potřeby a dva řemínky nebo provázky dlouhé 48,75 cm

 

Upozorňujeme rodiče,že žákům prvního ročníku nejsou povolena jejich vlastní košťata !!!

 

 

Se srdečným pozdravem

 

Minerva McGonagall

Minerva McGonagallová - zástupkyně ředitele

 

Profesorský sbor

Dan

Albus Brumbál - ředitel školy

 

Hanka M.

Minerva McGonagallové - zástupkyně ředitele profesorka přeměňování

Nebelvír

 

Katrin

profesorka Sinistra - astronomické oddělení

Jitroznov

 

Hanka K.

madame Hoochová -.rozhodčí Famfrpálu

Mlhohluk

 

Vítek

profesor Kratiknot - učitel kouzelnických formulí

Havraspár

 

Goliáš

profesor Severus Snape - učitel lektvarů

Zmijozel

 

Gábina

profesorka Prýtová - učitelka bylinkářství

Mrzimor

 

Michal

profesor J.R. Lupin - obrana proti černé magii

 

Pavla

madame Pomfreyová - vedoucí ošetřovny

 

Tomáš

Rubeus Hagrid - hajný

 

Vlaďka

Sibyla Trelawneyová - učitelka jasnovidectví

 

Petra

madame Pinceová - knihovnice

 

Martina

madame Rosmerta - krčmářka v Prasinkách

 

Martin

Percy Weasley - prefect

Školní řád

Všichni žáci jsou povinni dodržovat následující pravidla školního řádu

 

      1.Žáci jsou povinni docházet na vyučování v předepsaném úboru.

 

      2.Nepřítomnost ve vyučování omlouvá pouze zakletí, nemoc nebo sežrání

         trollem. Omluvu lze poslat sovou.

 

      3.Žák je povinen se učit kouzelnickým dovednostem, být zdvořilý vůči

        pedagogům, ostatním spolužákům a je zakázáno týrat paní Norrisovou.

 

      4.Žáci zdraví příchod profesora souhlasným mručením.

 

      5.Je zakázáno nosit na vyučování žáby, pulce, hady jakož i jiné domácí

          mazlíčky.

 

      6.Je zakázáno opisovat, vyrušovat při vyučování a používat nepovolená kouzla.

 

      7.V jídelně školy se chovat v souladu s pravidly společenského chování

         (není dovoleno smrkat do rukávů, házet po ostatních jídlem nebo nádobím).

 

      8.Bez dovolení a bez dozoru je zakázáno lítat na koštěti.

 

      9. Žáci se radují, že mohou chodit do školy a o prázdninách si opakují získané

         znalosti. Velkou radost projevují zejména při zkoušení a při neočekávaném

         prodloužení vyučování.

 

   10. Do kabinetu je žákům vstup dovolen pouze výjimečně - raději nikdy.

 

   11. Žáci opatrují svůj školní úbor, zejména pak kouzelnickou hůlku.

 

   12. Vše, co není dovoleno se dovolí dodatečně, případně se to zakáže,

         rozhodnutí záleží na náladě profesorského sboru.

 

   13. Neoprávněné i oprávněné stížnosti se šeptají do nočního stolku.

Výroky profesorského sboru

Houpal se na židli a bez dovolení spadl.

Přinesl do školy jed na krysy s úmyslem vyzkoušet jej na učiteli.

Po písemné práci snědl tahák.

Poslán namočit houbu vrátil se s mokrou hlavou a suchou houbou.

Snažil se odemknout zamčené dveře. Když byl přistižen, vymluvil se na to, že ho zajímají tajné chodby!

Neustále se baví a odmítá mi říct o čem.

Olizuje temperové barvy a pak se diví, že zvrací.

Běhá po třídě a zvrací židličky.

Dává pozor, jestli dávám pozor, a když myslí, že nedávám, tak nedává pozor.

Napovídá nepovoleným způsobem.

Svým zpěvem úmyslně ruší hodinu zpěvu.

Smrká mi do výkladu.

O přestávce kopal do dveří a když byl napomenut, kopnul si drze ještě jednou.

Běhá po zdi.

Spal při hodině tak tvrdě, že ho neprobudil ani příchod pana ředitele, který strašně dupe a funí.

Dívá se na mě skrz pravítko a směje se mi, že jsem zelená.

Hodil mokrou houbou po učitelce a ta po dopadu na zem udělala loužičku.

Směje se mi za zády do očí.

Bezdůvodně kuká při hodině matematiky.

Hodil po spolužákovi místo práce kuličku z alobalu a po napomenutí i pravítko.

Snídá pomůcky na výtvarnou výchovu.

Zařval „nálet na blby“ a pustil mi na nohu kovadlinu.

Prolog - Zachránění Harryho Pottera

V den příjezdu večer bude stínohra - secvičit divadlo. Valdemort  zabije rodiče Harryho - malý Harry se zachrání. Voldemort  zmizí a na scéně zůstane jen malý Harry. Michal vypravěč příběhu uvede děti do děje.

Ráno bude v táboře ohromná cedule - asi tak 5 x 5 metrů s textem o tom, že je třeba nakoupit věci do školy o vyzvednutí peněž z banky a o odjezdu do Bradavic z nástupiště 9 3/4

Pak bude normální bojovka - najít banku a krám s kouzelnickýma potřebami - různé překážky - vymyslet

Hra bude končit v Plačkově (9 3/4) a vlakem do Kamenice (Bradavic). - domluvit na nádraží v Humpolci. Časová synchronizace - aby to všichni stihly a odjely . Když to nepůjde tak přejezd přes rybník na vorech.

Po návratu slavnostní jídlo (večeře), představení učitelů  a rozdělení do oddílů - jednotlivé koleje přidat dvě koleje Jitroznov a Mlhohluk. Připravit cedule se jmény kolejí, osvětlení loučemi. Klobouk - píseň - upravit text str.112 a složit hudbu naživo zpívat pak viz loňská čarodějnice - na rozdělení v úborech do klobouku zabudovat sluchátko a do něj se řekne do jaké koleje patří. Všichni i děti.. Pak slavnostní rej - disko - prvních 10 skladeb s čarodějnickou ( českých) - pohádkovou tématikou Schelinger Hrabě Dracula, Šípková Růženka, Saxana apod. když to půjde tak venku - pak přestávka a normální disko

Každý večer se ozve v táboře štěkot a vždycky někdo z vedoucích vyběhne a okřikne Chloupka ( děti v té době budou ve stanech a v táboře bude relativní klid) Různí psi nahraní na kazety a Michal bude štěkat.

Nebelvír - modrá, Zmijozel - zelená, Mrzimor - žlutá, Havraspár - Oranžová, Mlhohluk - růžová, Jitroznov - červená

Při každém nástupu se budou rozdělovat body kolejím a vyhodnocovat.

Troll

Dětem se bude vykat a oslovovat slečno, pane, studente - když se budeme v úborech, jinak normálně.

Etapa začne školním zvoněním a pak jako normální vyučovací hodina - žáci se v úborech shromáždí ve třídě, kde bude profesor Kratiknot (Vítek) přednášet o zaklínacích formulích cca 10 minut - nějaké čarodějnické předměty - baňky, knihy, česnek apod. naučit se nějaké povídání o zaklínadlech a mluvit - důrazně o létacím zaklínadle „WINGARDIUM LEVIOSE“ (mávání hůlkou apod.)

Do třídy vběhne Percy (Martin F.) - hrůza v očích, pocuchaný oděv a čepec a oznámí, že v okolí byl spatřen TROLL a v bezvědomí sebou šlehne o zem. Z chodby se ozývají skřeky, dupání, dělbuchy - prostě rachot.

Po uklidnění vysvětlí Kratiknot co je to Troll - má kyj.

Pak se děti shromáždí venku u vlajky a Troll - Goliáš v černém a s maskou se vztyčí na střeše WC - neartikulovaný řev a vrhne  mezi děti pár molitanových ( polystyrénových) kyjů a pak ještě několik hadráků. Tím děti asi rozpráší - pak přeběhne na druhý konec střechy zalehne a už se neobjeví. Děti se rychle převléknou a vyrazí po stopách Trolla, který mezitím prchl branou - můžou ho spatřit, když neutečou, jak utíká - (Gábina v černém) - pak pronásledování Trolla.

Bojovka bude končit opět ve třídě, kde profesorský sbor udělí body.

Diskotékárna vyzdobená a upravená jako školní třída - třída v prostřední místnosti

Kouzelnická stezka - celodenní etapa

začne hlášením ze školního rozhlasu (ředitel školy) - podbarvit hudbou s filmu

Legenda

Abyste se staly řádnými kouzelníky musíte se naučit spoustu kouzel a čar … etc

po skončení hlášení si jednotlivé koleje připraví následující věci (tužky, papír, spacáky, věci na spaní - dají do třídy, ešus, lžíce vzít sebou)

Po trase budou kouzelnické otázky a jednotlivá stanoviště s učitelama dle zaměření - vymyslí úkol

1.   Od koho se Harry poprvé dozvěděl, že je čaroděj?

2.   Kolik očí má Chloupek?

3.   Kde sídlí Gringottovic banka?

4.   Kdo je to  madame Hoochová?

5.   Kdo je to Troll?

6.   Jak zní kouzlo, které způsobuje létání předmětů?

7.   Jak se jmenuje nádraží a z jakého nástupiště se odjíždí do Bradavic?

8.   Podle ktérého slavného studenta byla pojmenována Vaše kolej?

9.   Jaké zvíře má v erbu Vaše kolej?

10. Jak se jmenuje nejstrašnější čaroděj?

11.  Kdo je to mudla?

12.  Jakou barvu má klobouk našeho profesora Lupina?

13.  Jak se správně drží kouzelnická hůlka?

14.  Jak dlouhý měl být provázek, který má mít každý z Vás?

15.  Jaká jsou základní pravidla famfrpálu?

16.   Co bylo nejdůležitější z přednášky profesora Lupina?

17.   Jakou nemoc dostal dle Denního věštce profesor Snape?

18.   Jaký je nejoblíbenější dopravní prostředek hajného Hagrida?

19.   Jak se jmenuje sova Harryho Pottera?

20.   Co si o tom všem myslíte?

Oběd

Po obědě si děti připraví hábity a bude se vyučovat - využije se polední klid. Michal a Hanka K. si připraví přednášku na cca 20 minut z oboru ( ochrana proti černé magii - pentagram) a Hanka famfrpál - nástin této hry - hraje se se třemi míčemi hybrid mezi fotbalem a házenou - dva míče fotbal, jeden házená , tři rozhodčí - každý jeden míč - branky se budou pohybovat po brankové čáře - pomalu a synchronizovaně  - vedoucí budou tyčky a na ramennou ponesou břevno.

Pak normální zkoušení - udržovat kázeň jako ve škole přidělovat body kolejím      (vykání).

Pak se vysvětlí další část -  po trase budou zprávy, že se sejdeme na slavnostním místě,  a text písně - několikrát - ať si ho děti opíší kde je čeká překvapení - vymyslet kde a připravit nocleh ( trampské ležení u hrobky) děti dojdou na určené místo - opět v krojích a na místě bude vánoční strom - každý dostane malý dárek ( lízátko, bonbón - to je fuk) a každá kolej dostane neviditelný plášť se jménem koleje - bylo by pěkné kdyby nápis svítil ( černý, se zapínáním u krku a kouzelné zrcátko - asi o velikosti auto zrcátka - pečlivě hlídat a mít sebou na každou hru - nevíte, kdy se to bude hodit. Pak se všichni vezmou za ruce a zazpívají vánoční písničku z trasy a půjde se spát. - Ráno do tábora.

Hagridovo tajemství

Etapa začne obědem, kde každé dítě dostane 1/2 krajíce chleba ( kuchyň bude mít kamenné obličeje a nebude reagovat na žádné dotazy ani průpovídky.

Všichni vedoucí a prákoši si půjdou sednout k dětem do jídelny - nejdříve kousnou do chleba a pak zcela cíleně rozpoutají vřavu a ryk

Rachot musí být pořádně slyšet. Nebudu tam pouze já a Hagrid. Po chvíli bouření přijdu vyšetřit co je to za bugr, začnu se vyptávat, co se děje a někdo, třeba Petra mi oznámí, že byl odcizen celý oběd.

Začne vyšetřování a pak někdo rozhlásí, že chybí Hagrid - začne se vyvolávat jeho jméno a když přijde, začnu se ho vyptávat, jestli o tom něco neví - bude se vykrucovat, mlžit, zakoktávat - prostě musí vzbudit dojem, že o tom něco ví.

Řeknu, že bych to z něho mohl donutit mluvit mávnutím kouzelné hůlky, ale že v této chvíli se musí nasytit studenti a pošlu Minervu, aby vyčarovala oběd.

Hanka se postaví na schody do baráku a začne čarovat - z chodby se ozve nějaká rána - záblesk - prostě cokoliv (efekt) a oběd je vyčarován a jde se jíst. (děti musí být ticho) -  veškerá zaklínadla budou pronášena v latině - připraví Vlaďka - nebo někdo kdo dělá latinu a mělo by to dávat smysl.

Mezitím se dětem oznámí, že v rámci procvičování kouzel a zaříkadel musí vypátrat Hagridovo tajemství (etapa zaměřena na šifry, skládačky, rébusy a hlavolamy apod... Děti budou dostávat indicie nebo i celá slova, která vyřeší, že Hagrid má draka a jméno toho draka. Cíl bude v Hagridově Hájovně.

Po příchodu do Hagridovy hájovny řeknou děti Tomášovi vyluštěnou hádanku a najdou draka, který bude někde ukrytý. (Normální papírový létající drak. S drakama se shromáždíme někde na louce a pokusíme se udělat soutěž, komu bude lítat nejlíp. U každého draka bude pergamen s tajuplným textem. :

Alchymistické studie se už odpradávna zabývají vytvořením Kamene mudrců, bájné látky s úžasnýma schopnostmi. Kámen mudrců promění každý kov v ryzí zlato . Kromě toho vytváří Elixír života, a kdo se ho napije, stane se nesmrtelným. V průběhu staletí se o Kameni mudrců vyskytuje mnoho zpráv, ovšem jediný, jenž v současné době existuje patří panu Nicolasi Flamenovi, známému alchymistovi a milovníku opery.

Pan Flamel, jenž letos oslavil šestisté šedesáté páté narozeniny, žije pokojným životem v Devonu se svou manželkou se svou manželkou Perenellou, které je šest set padesát osm let.

Večer při nástupu se zase ozve Chloupek a zase bude okřiknut bez dalšího vysvětlování - těsně po večerce se ozve znovu. - Nesmíme se dát načapat.

 Po stopách Chloupka

Ráno se najde v táboře krvavá louže, ze které povede pár stop, které se po chvíli ztratí. Vyhlásí se pátrání po nějaké indicií, která by mohla vést k dalšímu pátrání. V oknech v prvním patře bude na velkých papírech napsána zpráva o tom, že Kámen mudrců je v ohrožení a že je třeba jej vyzvednout a zničit - kde je Kámen mudrců ukryt podá Sibyla - jasnovidka - Vlaďka (zpráva co nejstručnější) a bude někde v lese u dálnice - Na zprávě bude hledejte u stále se ozývající cesty pro auta.

Vlaďka bude věštit z např. pečetního vosku, který bude lít do vody a bude různě mumlat latinská slova a chaoticky cákat vodu na děti, prostě potrhlá čarodějka. Pak řekne, že jim nemůže poradit protože proti síle Valdemorta nic nezmůže, ale že další se dozvědí ve spřáteleném hradě (MASH), kde se zrovna nachází černokněžník, který jim poradí.

V MASH bude buď někdo od nás - v černém i s maskou nebo se domluvíme s Petrem Řádkem. Černokněžník dětem řekne, že kámen je v tajné komnatě ve sklepeních hradu Bradavice a upozorní je, že si mají dát pozor na lorda Valdemorta - pána zla a že musí Kámen mudrců objevit dřív než on a zničit ho.

Před sklepem

bude cedule, že se mají chovat tiše a řídit se vším co uvidí, ten co půjde pro kámen musí mít neviditelný plášť, že se mají držet za ruce. Před sklepem budou dále tři láhve a hádanka ze které se mají napít, aby se dostali dál. Uvidíme co udělají a hned je co hodnotit.

Děti budou chodit podle toho jak dorazí a budou zastaveny a odvedeni do třídy, aby se nám u sklepa nehoufovaly.

Ve sklepě

Sklep bude začínat u dveří do naší klubovny , ze schodů bude viset nějaký hadr, který vchod zatemní. Celý sklep bude zatemněný, dílna zamčená. V první zatáčce bude stát někdo malý ( Petra, Michal, Martina) v černém i s maskou a bude mít v ruce louč kterou bude osvětlovat šipku nakreslenou na zdi. Zcela nehnutě a bez pohybu.

Děti sejdou dolů - úplná tma a z dílny je slyšet velmi tiše štěkot Chloupka a drápání na dveře. sem tam problikne zpod dveří světlo ( baterka, louč). Dole v chodbě bude červené světlo - pár kostí - lebka nebo něco takového a nápis pouze jeden - plášť - měl by jít nejmenší.

Ten dojde na konec sklepa, kde bude druhé světlo a Kámen mudrců (nejraději hrouda skla o velikosti dětské pěsti) Pak někdo, asi já - taky celý v černém a za dveřmi u dílny zakrytý nějakou překážkou odříkám šeptem

Poslouchejte mě dobře , jsem skrobezhlavý Nick a chci Vám pomoci. Až budete mít kámen vraťte se ke strážci světla u něj najdete váček do kterého Kámen uložíte a zavážete ho, Kámen nesmí být zasažen světlem. Kámen je nutno zničit a to lze pouze v jezerní vodě.

Cestou tam Vás bude pronásledovat lord Valdemort a jeho pomocníci - nesmíte se dát chytit a ani je nepronásledujte - nosí smrt. Jediná vhodná chvíle pro odchod je v 14,00 hodin (14,15; 14,30 etc.) podle toho jak se hra bude vyvíjet. Vemte si sebou vše co potřebujete pro vodní cestu. Do té doby kámen dobře hlídejte

Zopakovat čas a přesvědčit se, že vše pochopili.

Zničení Kamene mudrců

Děti půjdou dle harmonogramu od MASH se kolem nich vždy objeví někdo v černém a bude předstírat, že na ně útočí a tak to bude po celé cestě až k jezírku. U jezírka bude někdo, kdo bude děti zadržovat, aby do vody nešly uřícený a zároveň zastavovat další skupiny, aby se nesešly.

Uprostřed jezírka bude rám, na kterém budou svítit světla - zabezpečit, aby namohli spadnou do vody. Kámen se musí dopravit do rámu, uvnitř rámu bude síť - látka, aby se kameny neváleli v jezírku.

Vzít ručníky, deky aby se děti potom mohli zahřát. Do vody nemusí všichni - to je jejich věc a pro malé děti mít připravené vesty - musí být funkční. Boty do vody

Pak se děti vrátí do tábora - slavnostní jídlo - pudink a je konec etapy.

Skřítek

Při nástupu se upozorní na zprávu, která bude na školní nástěnce.

Etapa začne zprávou, že Harrymu hrozí nebezpečí a že více se dozví od skřítka Dobbyho (Petra) - jednoduchý kostým, nějaké chrastítka přivázané na těle. A že se Dobby sám přihlásí.

Po večerce, až budou děti ve stanech (zaženeme je trochu dřív) se v táboře objeví skřítek (všichni vedoucí budou stát v černém kolem tábora se zapálenýma loučema - budou si šeptat a rozmlouvat mezi sebou, vtom do tábora vtrhne skřítek a začne pobíhat kolem stanů a vykřikovat

Pottere, já vím, že jsi tady vystrč hlavu ze stanu), až bude většina dětí koukat, začne různě naříkat a varovat Pottera, že by měl rychle opustit Bradavice, protože na něj číhá nebezpečí, kterému nemůže čelit

(pořád bude běhat) a že nemůže prozradit víc a odběhne - ostatní vedoucí postupně vyjdou na prostranství, budou postupně zhasínat louče a mezi sebou se budou bavit na tema, že to bude zase noc a bojovka a kde je Brumbál. Pravděpodobně to v dětech vzbudí dojem, že bude nočka, ale nebude nic.

Útěk z Bradavic

Ráno při  snídani vběhne mezi děti Hagrid a ještě někdo, napůl oblečený do kostýmu a napůl v civilu a oznámí, že je třeba vyklidit školu a prchnout na bezpečné místo - děti mají 20 minut na to aby si vzaly věci na cestu - do batohů (vzít si náhradní oblečení, karimatku - spacák ne, a urychleně vypadnout - hodnotí se rychlost - ještě před odchodem se udělá rychlá kontrola a vyrazí.

S každou kolejí půjde jeden prákoš, ten je dovede na nějaké místo - a tam jim řekne, že se musí vrátit do Bradavic a že dál mají pokračovat sami po značkách ( po trase budou úkoly z oblasti maskování v přírodě, co se dá jíst, prostě boj o přežití)

Po trase bude omáčka, že prchají do Krucánků - na nějakém místě bude rozcestník, kde budou směrovníky s názvy kolejí a každá půjde jinam - někde na ně bude čekat praktikant nebo vedoucí a odvede je k Sibyle - kde se budou pod dozorem učit věštit, zda se už můžou vrátit do Bradavic (vyjde jim, že ne) s chutí si zopakuji loňskou Vlaďku jako věštkyni.

Pak se vrátí do tábora a po cestě zpět budou cedule Krucánky 4,5 km, 6 km etc… Welcome to Krucánky. V táboře si vybalí věci, odevzdají papíry. Na táboře se vymění cedule Bradavice za Krucánky - tento nápis bude na všech přístupových cestách do tábora.

Dobrovolně prospěšná činnost v Krucáních

Svolají se děti, předstoupí před ně představitelé Krucánků (Vítek, Goliáš, Hanka M) Budou v oblecích a s kloboukem na hlavě. Uvítají studenty čarodějnické školy a požádají je o pomoc proti zákeřným trpaslíkům, kteří se rozlézají po Krucáncích a škodí. (Musí se najít trpasličí obora a trpaslíky vybít)

Po trase budou úkoly a hádanky z oblasti pohádek. Někde na příhodném místě bude v lese vytvořena trpasličí obora - v ní budou balónky 6 různých barev po cca 20 ks - každá barva pro jednu kolej - na balóncích budou namalované obličeje – (vymyslet nafukování) je to 120 balónků . Děti musí trpaslíky vymlátit (podle barvy své koleje).

Po skončení hry opět předstoupí představitelé a vyhodnotí výsledky a poděkují za pomoc  při likvidaci trpaslíků.

Návrat do Bradavic

Vyhlásí se při nástupu zástupci Krucánků, že přišla sova z Bradavic a je možné se vrátit - jenže nádraží 9 3/4 je uzavřené a děti se musí do Bradavic dostat létacím autem. Připravit kartony, barvy, různá kolečka od všeho možného - prostě musí být materiál na stavbu 6-ti aut - každá kolej postaví jedno auto - podmínka - musí být alespoň 3/4 metru velké a pomocí tohoto auta se vrátí do Bradavic. Vyhodnotí se auto.

Součástky na auto s názvy kolejí budou ukryty v okolí tábora - staví se v táboře. Vysvětlení, že lze brát jen tolik, kolik jim bude určeno.

Slavností uvítání v Bradavicích a na počest opětného zahájení vyučování se odehraje turnaj ve Famfrpálu - před tím ještě přednáška o historii tohoto sportu a zopakování pravidel Hanka K. Pak turnaj.

Oslava úmrtí skorobezhlavého Nicka - nočka

Každá kolej dostane do stanu pozvánku na oslavu (do stanu vedoucím skupin) dvě obálky v první, že má svolat svoje družstvo a pak teprve otevřít druhou obálku. V ní bude dopis napsaný krví ( kečup nebo něco hustého)

Bude o tom, že SKBN pořádá oslavu svého 500-ti stého výročí úmrtí a že jsou na tuto oslavu zváni a že sraz je v 22,00 (dle okolností) a další družstvo o chvíli později u zvonice (bez baterek) - dohlédne se na to. U zvonice bude kostlivec - jeden černý oblek bude pomalován (žebra, kosti, lebka) kdyby to svítilo bylo by to skvělé - jinak bílá barva.

Pak nočka se strašidlama z pohádek ( vodník, hejkal, bílá paní, upír apod.) na konci budou stoly a židle pro cca 12 lidí a SKBN bude pořádat hostinu - nějaké občerstvení - sušenka limo a při této příležitosti jim SKBN jim bude vyprávět legendu - Michal - může být napsané, ale divadelní přednes, o tajemné komnatě - začít tím, že se v tajemné komnatě probudil k životu bazilišek ( kolem str 240 2.díl), že jeho pohled zabíjí, že  to byl hlavní důvod jejich útěku z Bradavic do Krucánek, že na baziliška nebo jeho stopy lze pohlédnou pouze kouzelným zrcátkem. Že je služebník lorda Valdemorta. Pak je pošle do tábora spát.

Učení mučení

Úvod do etapy McGonagallová - popřeje mnoho štěstí ve zkouškovém období, protože se blíží 8/12 ( např.) školního roku. Pak bude etapa, kde budou všichni učitelé, udělají krátkou přednášku na tema ze svého oboru a na dalším stanovišti z toho budou vyzkoušeni a zase přednáška a další je zase vyzkouší etc

Po stopách Baziliška

Po trase budou všechny zprávy nasány zrcadlově - tak aby se daly číst pomocí zrcátka - na začátku vysvětlit.. Zprávy budou o životě a historii dědice ZMIJOZELU, o baziliškovi, poslední zpráva bude složená z indicií, které budou jasně ukazovat na Stonehange. Dorazí tam a zjistí, že komnata je uzavřena a bazilišek nikde. Kdy se bazilišek objeví bude napsáno na školní nástěnce - o tom tam bude zpráva.

Zabití baziliška

Na nástěnce bude zpráva o tom, že bazilišek je ošklivá postava, která bude asi stát na vyvýšeném místě a je třeba ji zabít…. Boj vypukne - dle okolností, až tam zkrátka bazilišek bude.

Baziliška vyrobíme z Pet flašek bude mít asi metr a bude natřený nějakou hnusnou barvou.

Pak normální hadráková bitva, každé dítě bude mít 3 míčky, uvidíme kolik jich budeme mít, ponese si je z tábora. My jsme obránci baziliška - v černém a máme štíty - alespoň někteří, když je zasaženo dítě vypadává ze hry a musí zůstat v té pozici, jak bylo zasaženo - zkamení. My žijeme furt.

Až bude trefen a shozen bazilišek - hra končí a vyhrává ta kolej, ze které bude hráč, který zasáhl baziliška.

Mozkomor nočka

Děti odejdou jako na samostatný program v oddílech.

Etapa začne vyprávěním, že z vězení z Azkabanu uprchl Sirius Black, šílený a strašlivý kouzelník, který kdysi jediným zaklínadlem zavraždil 13 lidí … etc , bude to končit tím, že hrozí nebezpečí, že by se Sirius Black mohl chtít vloupat do Bradavic a tudíž na ochranu školy byly povoláni Mozkomorové - strážci z Azkabanu.

Pak se děti vypustí, aby se vrátily do Bradavic a nesmí se nechat chytit Mozkomory (my v černém) a ve zbroji ( synchronizovat čas vypuštění).

Někde na nějakém místě v táboře bude nápoj MOZKOBRAN, který bude chránit studenty před Mozokomory. Musí se ho napít alespoň jeden - Tím je zachráněna celá kolej ( tohle se vysvětlí dětem).

Toho, kdo bude chycen, odvedeme do vězení (sklepa) kde bude ko konce hry. Když děti napadne vzít si neviditelný plášť projdou bez zábran - Vymyslet pravidla a místo, tak aby děti měli šanci. Taktika záleží na dětech (ať použíjí zaklínadel obranu proti černé magii etc…

Při této příležitosti zmizí obraz Buclaté dámy, která bude viset ve dveřích do disko - prostěradlo a místo něj bude viset prázdé roztrhané. Po hře udílení bodů a řekne se o zmizení Buclaté dámy, což znamená, že Black již zautočil, ale vyuku to nenaruší a tím to zhasne.

Odměna za studijní výsledky - návštěva Prasinek

 Při nástupu se dopotácejí Hagrid a Snape na scénu a za zpěvu a rozjařeného veselí (budou mávat flaškou od šťávy nebo podobně) Použiju zaklínadlo, které je promění v sochy - zůstanou stát v té pozici jak jsou a už se nehnou - kamenné gzichty, pak vysvětlím, že asi byly v Prasinkách a přebrali v Medovém ráji a že bychom se tam mohli také vypravit, pak řeknu druhé zaklínadlo a Hagrid a Snape se vrátí k oddílu - střízliví a normální.

Vysvětlí se co jsou Prasinky a řekne se, že ne všichni můžou jít. Z každého oddílu se určí dva(tři), kteřím zůstanou v táboře a do Prasinek se musí dostat tajnou cestou.

Na různých místech v lese bude strom „Blahobytu“ a na něm bude růst cukroví, sušenky (svačina) pití etc..

S každou skupinou půjde prákoš - ví kde je strom - bude věšet úkoly, které zdrží zbývající členy koleje.

Trasu pro zbývající budou tyčit děti ze skupiny - fáborky různých barev a Ti v táboře musí dojít

U stromu snědí cukroví a až dorazí ti dva, vyběhně z úkrytu důkladně zamaskovaný vedoucí, proběhne mezi dětmi (musí být dost blízko, aby ho viděli vstávat - seskakovat) a pohodí zprávu, že lord Voldemort opět nabývá na síle, že si mají dávat pozor na úplněk, krysy apod a zmizí. Děti nebudou pronásledovat . Vymyslet jak zabavit děti u stromu - výuka např.

Večer stínohra ( mluvená) učitelé v Prasinkách (McGonagallová, Kratiknot, Hagrid, Rosmerta) III. díl kolem str. 182) - mikrofon na stole a napojit do beden - děti se odvedou na určený povel ( slovo - a zadem do stanu)

Dopis

Profesoři

Školní řád

Brepty

Prolog

Troll

Kouzelnická stezka

Hagridovo tajemství

Po stopách Chloupka

Kámen mudrců

Skřítek Dobby

Útěk z Bradavic

Krucánky

Návrat do Bradavic

Bezhlavý Nick

Učení mučení

Po stopách Baziliška

Mozkomor

Prasinky