Pravidla Famfrpálu

 

Úvodní strana

Letní tábory

2002

Jak se to dělalo

Famfrpál, je nejznámější hra v našem kouzelnickém světě. Pravidla jsou pro kouzelníky hodně jednoduchá.

Kopcál – Ve hře jsou na ráz dva. Pohybují se kopáním, takže, když se jich někdo dotkne rukou, je to ztráta. Hraje se sním na Kopcálovu tyč.

Camrál – Pohybuje se házením. Pokud do něj kopnete, je to ztráta. Hraje se s ním na Camrálův kruh. Nesmí se s ním dělat kroky. Nesmí se držet déle jak pět vteřin.Jestliže spadne na zem, Camrál získává druhé družstvo.

Placinka – Podobná létajícímu talíři – Předmět vyrobený mudly ( pozn. Autora ). Hází se vodorovné poloze. Hraje se s ním na Placinčinu tyč, která je ohraničena brankovištěm. Nesmí se s ní chodit. Nesmí se držet déle jak pět vteřin.

Rozehrávací tyč – Jestliže Kopcál, Camrál nebo Placinka zaletí na mrtvé území, hráč z druhého družstva rozehrává od své bližší tyče. Je ohraničena rozehrávacím obloukem. V době rozehrávání do něj může vstoupit pouze hráč, který rozehrává.

Camrálův kruh – Nachází se v mrtvém uzemí. Camrál musí kruhem proletět. Jestliže je gól uznaný, družstvu se přičte dvacet bodů.

Kopcálova tyč – Nachází se v mrtvém území přede camrálovým kruhem. Kopcál se tyče musí dotknout. Jestliže je gól uznaný, družstvu se přičte deset bodů.

Placinčina tyč – Nepatří žádnému družstvu. Družstva útočí na obě brány a navzájem se brání ve střelení gólu. Placinka se tyče musí dotknout. Jestli že je gól uznaný, družstvu se přičte deset bodů 

Bermudský šestiúhelník – Je střed hřiště. Tady se hra začíná i končí. Z tohoto místa se rozehrává postřelení gólu.

Mrtvé území – Území, které je kolem hřiště. Pokud se na něm objeví Camral, Kopcal nebo Placinka, aniž by předtím proletěli bránou, rozehrává se od rozehrávací tyče. Jestliže se na něm objeví nějaký z hráčů, okamžitě ztrácí celé družstvo pět bodů a když přitom má nějaký míč nebo Placinku, ztrácí je také.

Postup hry

Není dovolen jakýkoliv fyzický kontakt ( dotek ) k protihráči.

Postřelení gólu se zapíská, všichni hráči  „zkamení“ dokud se hráč z družstva, které dostalo gól nepřesune do Bermudského šestiúhelníku a po zapískaní nezahájí  hru – všichni se dávají znovu do pohybu.

Rozehrává vždy hráč, který právě nedrží míč nebo Placenku. Jinak to může být kdokoliv z družstva, které má právě rozehrávat. Pouze tento hráč má právo se po zapíská   pohnout.

Jestliže někdo vstoupí do brankoviště, myč nebo Placinku získává druhé družstvo.

Než hráč muže střeli gól, musí si po rozehrání alespoň jednou přihrát.

Jestliže se trefíte Camrálem, Kopcálem, nebo Placinkou do nesprávné banky, gól to není.

Jestliže se rozhodčímu nebude líbit chování hráčů, může odčítat body a v nejhorším případě cele družstvo vyloučit. Kdyby náhodou někdo nedodržel pravidla ( a tím znesvětil Famfrpál ) Rozhodčí může hráče vyloučit z družstva až do konce hry.

 Hra končí až se jedno družstvo trefí dohromady třikrát do Placinčiny tyče.

Každý kdo hraje Famfrpál se zavazuje, že bude hrát pouze čistou hru, dbát na dodržování pravidel a bude opatrný vůči zbylým hráčům. Bude dbát na pokyny rozhodčího. A nepoužije během hry žádná kouzle, zaříkávadla a magie vůbec.

Hřište