Nekonečný příběh

 

Úvodní strana

Podzimky

Nekonečný příběh

Foto

Autor hry Hanka Kadlecová

Středa večer – Nočka

 

Trasa povede na Hlásku, děti půjdou po jednom až po dvou.

 

Legenda:

Dva vandráci hledají poklad pod bývalou hladomornou. Povídají si mezi sebou ve smyslu: “Tady někde to bude, sem je všechny uvěznili. Bejvala tu hladomorna pro největší provinilce. Jo, všichni tu do jednoho umřeli a jejich bohatství tu zůstalo. Podle legendy tu je celé jmění, které si nakradli… hele, tamhle něco je…“ Teď vandrovníci zajdou za zeď a začnou lítat rachejtle. Oba dva začnou s křikem utíkat „Duchové…pomoc….“ Až dopráská ohňostroj, vyjde rytíř a Paní: „Duše mrtvých vězňů, které zde pykaly jsou na svobodě. Musíte je co nejdříve pochytat, jinak propukne peklo na zemi. Na pomoc vám pošlu doktora Van Helsinka. Je mi v mnohém zavázán a jeho pomoc budete potřebovat. Neztrácejte čas.“

Středa:

 

večer: úvod do děje:

Nejdříve se děti rozdělí do 5-ti skupinek. Každá skupinka má svého vedoucího.Je 23 dětí, takže skupinka bude po 2x po čtyřech, 3x po pěti. Pokud bude hezky, úvod proběhne venku. (Jestli ne, naženeme děti do společenské místnosti, která bude osvětlená svíčkami.)

 

Venku bude zapíchnutých 5 loučí do polokruhu. U každé louče bude stát pohádková postava. Každá pohádková postava přichází z jiného kraje (představí se třemi větami) – takže nejdříve „přidělíme“ dětem občanství. Popořadě si budou vedoucí a prákoši k sobě zvát děti, které budou tvořit „jeho“ skupinku. Až se děti rozdělí a utiší, přijde vrchní rádce Maličké císařovny (Kubája).

 

 

„Obyvatelé Říše fantasie, vítám vás v našem nouzovém operačním štábu. Jmenuji se Manfred a jsem umělecký designer Aladinovy lampy. Za své mysteriozně-mystifikační zásluhy jsem byl jmenován rádcem Maličké císařovny.

Jak je vám jistě známo, Maličká císařovna onemocněla smrtelnou chorobou a jako by to nestačilo, zasáhla nás další pohroma.

 

V naší terminologii tomu říkáme Neuzřítelos nehmašáhlus, tedy Nicota. Zkrátka naší země ubývá. Nechali jsme si vypracovat od místních geografů Krtků všadyzemních posudek a takhle to vypadá

(chvíli se bude přehrabovat v papírech, které vytáhne z kapsy a pak se podívá vedle sebe – tam bude ležet deska s mapou „Á tady to máme“ Mapa je rozdělena do regionů, až na pár míst prázdná.)“

 

 

„Jistě uznáte, že je naše situace velmi žalostná. Proto jsme vyslali Kairona – nejmoudřejšího kentaura – aby našel velkého bojovníka jménem Atrej. Ten žije v Zemi Zelených trav a odtud se pak vydal na Velkou cestu hledání, aby našel lék pro naší Maličkou císařovnu. Víme, že jel přes Stříbrné hory do lesa Zpívajících stromů. Zde však jeho stopa končí. Myslím si, že dál Atrej směřoval do Černého lesa. Jak však sami můžete vidět, na mapě už Černý les není. Domníváme se tedy, že ho tam zastihla Nicota. Vydejte se prosím ve jménu Maličké císařovny zítra po jeho stopách a pamatujte, že Nicota je už velmi blízko.“

Pomůcky:

  • kostým pro Manfreda – noblesně vypadající muž s hůlkou.

  • kostými pro ostatní (jako obyvatelé Fantasánie)

  • mapu na polystirenu nebo kartonu

  • svíčky, louče

 Bodování:

Jako body děti dostávají části mapy a dolepují je do velké mapy – „zabírají území pro svou zem“.

 Čtvrtek:

dopol: Cesta z operačního štábu do Černého lesa, tady potkají sukory (mluvící stromy) od nich se dozvědí, že Atrej na poslední chvíli uprchl do Bažin Žalu, kde se chce dozvědět, jak zachránit Maličkou císařovnu.

Trasa:

1. Nyní vstupujete za hranice Stříbrných kopců.

Připravte se na přesnou práci, neboť obyvatelé této země vytváří vše ze stříbra a potrpí si na dokonalou vzručnost.

 

2. Hrají 2 děti. Každé dítě používá ruku, kterou nepíše. Dohromady musí navléci co nejvíce korálků za 2 minuty. Korálky musí být pouze 1 barvy – jsou promíchané s jinými.

 

3. Blížíte se k hranici Klokotavých cest. Některé předměty není lehké udržet na jednom místě…

 

4. Děti mají ve skupince (4) 2nafukovací míče. Musí projít trasu tak, že si je budou pinkat. Míč jim nesmí spadnout – jinak se přičte 5s. Trasu jdou dvakrát – počítá se lepší čas. Tam, kde je 5 dětí se jedno vystřídá.

 

5. Právě jste přešli hranice místních Tvůrců Novátorů. Nakreslete zvíře, které byste mohli ve Fantazánii potkat Vymyslete, jak se jmenuje, čím se živý a kde se vyskytuje. (odevzdáte v cíli)

 

6. Z těchto písmenek utvořte co nejvíce slov. Číslo vedle nich znamená, kolikrát můžete písmenko v jednom slově použít. Háčky a čárky můžete použít pouze u samohlásek. u souhlásek NE!

O 2, K 1, B 1, E 1, H 3, I 1, L 2, P 1, S 2, T 4, U 2, X 2, Z 2, M 1.

 

7.  Další část zkoušky Tvůrců Novátorů spočívá v přemýšlení nad vaším „obyčejným“ světem. Vemte si tabulku a zapište do každé kolonky pouze 1 slovo od daného písmenka. Slovo, které bude mít pouze vaše družinka je za 10bodů. Slovo, které se bude shodovat se slovem jiné družinky je za 5bodů.

 

8. Konečně jste na hranici Černého lesa. Tady musíte najít Sukory. Ti viděli Atreje naposledy.

 

9.  V Černém lese jsou místa, kde je stále tma. Ze svého středu vyberte jednoho, který si zaváže oči a druhého, který bude „navigovat“ tužku. (na čas a přesnost)

 

10. Jedno dítě si zaváže oči a druhé bude navigovat při stavbě z klacíků. Ten, co má zavázané oči nesmí mluvit. Jinak se přičte 5s.

 

11. V okruhu asi 5m je schovaný úkol. Najděte ho a vyplňte ho. Pak se vám snad Sukoři objeví.

 

Úkol:

Byla zde Nicota a vymazala Sukorům část paměti. Nahlas vyjmenujte alespoň 3postavy ze zemí Fantazánie, které byli včera večer na uvítacím nástupu.

 

 Sukor: Atrej na poslední chvíli utekl před Nicotou. Vím, že hledal lék pro Maličkou císařovnu. Nikdo z obyvatel Černého lesa neví, jak se může Maličká císařovna uzdravit. Myslím si však, že by to mohla vědět Morla. Je to nejstarší žijící tvor Fantazánie. Žije v Bažinách Žalu. Tam jsem poslal i Atreje.

 Pomůcky:

  • fáborky

  • legendy na trasu + sešívačka

  • šátky k úkolům (celkem 2)

  • korálky s vlascem

  • 2 nafukovací míče

  • 5x tabulky

 

Ilonka

odpol: Děti dojdou do Bažin Žalu, kde se setkají se stařenou Morlou. Je to nejstarší obyvatel Fantazánie. Děti z ní musí dostat, jakým směrem se vydal Atrej a jak uzdravit Maličkou císařovnu - první část léku je již předurčené nové jméno (druhou částí je zničení Nicoty – to se však dozví u Ujulály). Morla odpoví, že šel Atrej do Dendonorika – jen odtud se jde k Věštírně Jižní strany a zde se dozví to předurčené jméno + druhou část léku. Cestu do Dendonorika však nikdy nikdo nespatřil.

 

Na konci trasy dojdou děti k bludišti, které končí u šťastného draka Fuchura. Bludiště je dělané z provazů, které se různě proplétají, navazují na sebe a některé slepě končí. Start má 4 začátky. Všechny děti mají zavázané oči a jsou na trasu vypuštěny najednou (nevím jestli to neudělat na čas..) – tak se dostanou do Dendonorika – cestu do Dendonorika nikdy nikdo nespatřil a ani nespatří. Šťastný drak dětem něco dá nebo jim něco řekne, ještě nevím přesně co, ale bude to souviset s branami.

 

večer: Dělání erbů každé skupinky (cizí země) + volný program – Martina a Anetka

 

Pátek:

 

Celodeňák – vymyslet trasu – sehnat mapu

večer: Nočka – cesta třemi branami – na konci Ujulála – jméno pro císařovnu + musíte přemoci Nicotu

Každá skupinka se rozdělí na 2 části. Je na nich jak.

 Sobota:

dopol: Prodloužený budíček – míčové hry – Alička, Martina a Anetka

odpol:Boj s Nicotou – nalezení poslední puzzle Slonovinové věže + jména pro císařovnu

večer: vyhlášení (předání hl. ceny) + diskotéka

 Neděle:

dopol: balení + úklid

odpol: odjezd